Hvordan fungerer det?

Hvad er LASER terapi:

• Laserterapi er koncentreret energi til den naturlige heling.
  • Laserlys trænger dybt ind i vævet, helt ind til den enkelte celle.
  • Cellen udnytter energien fra laserlyset og sætter gang i alle kroppens naturlige reparationsmekanismer.
  • Dermed forstærkes helingsprocessen og immunforsvaret styrkes.

Traditionel fysioterapi og kiropraktik anbefales som supplement til denne behandlingsform og efterfølgende kan genoptræning være nødvendig.

Hvordan fungerer LASER terapi?
Laserbehandling er smertefri og uden bivirkninger. Lyset stimulerer blodcirkulationen og dæmper inflammation. Celler som er i gang med en reparationsproces får tilført energi udefra, hvorved kroppens naturlige heling styrkes og accelereres.

LLLT med klasse 3b:
Lyset som LASER udsender er en anden form end den vi kender fra lyspæren. Den adskiller sig ved at være i et andet spektrum af det lys vi kan se med øjet. Laseren kan derfor penetrere dybt i vævet.

Denne laser er en lav energi LASER og aflejrer derfor lige nok energi i vævet til at den ikke gør skade men påvirker hermed kroppens egen "reparationsevne".

Hvilke lidelser kan LASER afhjælpe?

• Nakke smerter
  • Slidgigt/Artrose
  • Indeklemnings-syndrom i skulder
  • Rheumatoid Artrit
  • Musearm
  • Frossen skulder
  • Tennisalbue
  • Hælspore
  • Achillessene – betændelse arvæv
  • Sårheling

Ens for alle skadetilstande (listet i venstre side) er at symptomerne oftest er smerte og funktionsnedsættelse. Det vil sige at man ikke kan foretage sig de ting i dagligdagen man før kunne uden at få smerter. Der kan således være tale om en række kroniske tilstande, hvor det tidligere kunne komme på tale at søge medicinsk behandling, blokadebehandling eller kirurgisk behandling.

Hvordan kan behandlingen hjælpe?

Hvad viser forskningen?
Low-Level Laser Terapi (LLLT) har igennem nyere forskning vist sig at være særdeles effektfuld mod nakkesmerter, artrose samt senelidelser- og betændelser. De nyeste kliniske retningslinjer anbefaler LASER for Slidgigt (artrose), akutte nakkesmerter og sårheling.

Proceduren
Har du symptomer på en af de nævnte lidelser kan vi muligvis hjælpe dig. Du vil først og fremmest få foretaget en grundig undersøgelse som inkluderer en ultralydsscanning her på klinikken, for at bestemme hvordan vævet ser ud - samt nøjagtig hvor der skal behandles. Herefter vil en behandler udføre selve LASER behandlingen. Vi har det nyeste udstyr som også er dansk produceret. Laseren som benyttes er i en klasse 3b kategori og som anses for at være den mest optimale terapeutiske LASER, på markedet.

Læs om: