Akupunktur

Akupunktør i Valby, Frederiksberg & København

Hvad er akupunktur ?

Her på klinikken bruger vi den evidensbaserede akupunktur som bygger på den medicinske videnskab. Forskning har vist at akupunktur kan være effektiv mod smerter omkring kroppens led og muskler.

Når man bruger akupunktur frigives der stoffer i det omkringliggende væv, som er smertestillende og betændelseshæmmende. Akupunkturen er derfor med til at fremme de helende processer for den individuelle skade.

Hvornår bruges akupunktur ?

Akupunkturen kan erstatte bløddelsbehandlingen og det er meget individuelt og op til behandlerens vurdering hvornår dette bruges. Det bruges oftest i akutte situationer hvor patienten er meget smertepræget overfor tryk på musklerne.

Desuden bruges det til at ramme specifikke ømme punkter hvor behandleren muligvis ikke kan komme nok i dybden med behandlingen. Udover bløddelsbehandlingen bruges det ofte på akutte overbelastningsskader som tennisalbue, løberknæ mv.

Dry-needling ?

Dry-needling er en variant af akupunktur og bruges ved behandling af svære myoser, også kaldet triggerpunkter. Disse triggerpunkter kan medføre hovedpine samt smerter i arme og ben.

Dette skal du oplyse om inden!

Det er vigtigt at oplyse behandleren inden du bliver behandlet med akupunktur hvis :

• Du er gravid
  • Du er bløder (hæmofili)
  • Du er i blodfortyndende behandling
  • Du har nålefobi

Akupunktur

På klinikken i Valby har vi hjulpet mange kunder fra København inkl. Frederiksberg - og er også klar til at hjælpe dig. Udfyld formularen på vores kontaktside, eller ring direkte til os.

Læs om: